Home > Blog > 7 redenen waarom een advertentie niet getoond wordt

7 redenen waarom een advertentie niet getoond wordt

advertentie niet getoond

Om het uiteindelijke doel, de gewenste doelgroep op jouw site laten landen, te behalen is het noodzakelijk dat advertenties goed worden ingericht om vervolgens goedgekeurd te kunnen worden door Google. Wanneer een advertentie niet getoond wordt, kan dit verschillende redenen hebben. Wij benoemen 7 redenen waarom.

Advertentie ter beoordeling

Google stelt een nieuw ingevoerde advertentie altijd ter beoordeling. De advertentie is in dit geval nog niet goedgekeurd en wordt in deze fase nog niet weergegeven aan de Google-gebruiker. Zodra Google de advertentie heeft goedgekeurd, wordt deze zichtbaar.

Mijn advertentie niet getoond?

Wanneer je advertentie vervolgens is goedgekeurd door Google en nog steeds niet wordt weergegeven, dan kan het een andere reden hebben.

1. Betalingsmethoden en factuurgegevens

Heb je jouw factuurgegevens volledig ingesteld in Google Ads? Ook hierbij geldt dat de advertenties enkel worden getoond wanneer deze betalingsgegevens zijn goedgekeurd.

2. Advertentieplanning

Maak je gebruik van een advertentieplanning voor je advertentie in Google Ads? Bekijk eerst of dit ook voor jouw advertentie geldt. Wanneer je een specifieke planning ingesteld hebt voor advertenties dan is het mogelijk dat je advertentie alleen op bepaalde uren van de dag of dagen van de week wordt weergegeven.

3. Herkenning van het IP-adres

De advertentie kan mogelijk na een tijdje niet meer weergegeven worden wanneer je meerdere malen via Google naar je eigen advertentie hebt gezocht. Wanneer je nooit op deze advertentie klikt gaat Google er vanuit dat je waarschijnlijk niet geïnteresseerd bent. Google herkent je IP-adres, gebruik daarom dus altijd de incognito modus van je browser.

4. Targeting op locatie

Maak je gebruik van geografische targeting? Dan is het mogelijk dat je advertentie alleen in bepaalde landen of regio’s wordt weergegeven en niet in de locatie wordt getoond waar jij je op dat moment bevindt.

5. Dagbudget bereikt

Google Ads geeft je advertenties zo vaak mogelijk weer zonder het dag budget te overschrijden. Als het budget eenmaal bereikt is worden de advertenties niet meer weergegeven.

6. Lage kwaliteitsscore

Heb je bovenstaande punten nagelopen en wordt je advertentie nog steeds niet getoond? Dan is het mogelijk dat de advertentie over een lage kwaliteitsscore beschikt. De berekening van deze score is onder andere afhankelijk van de zoekwoorden in combinatie met advertentieteksten en de ervaring op de bestemmingspagina. Heb je bijvoorbeeld zoekwoorden die niet terugkomen in je advertentie? Google kan beslissen om de advertentie dan niet te tonen. Denk hierbij ook aan het gebruik van extensies.

Met extensies geef je extra informatie over je bedrijf. Extensies maken een advertentie aantrekkelijker, waardoor een zoeker via Google sneller op jouw advertentie zal klikken.

7. Laag zoekvolume

Indien een zoekterm weinig zoekvolume heeft kan het zijn dat Google daarop geen advertenties activeert. Het zoekvolume zal eerst moeten groeien tot een bepaald minimum waarop Google advertenties zal gaan weergeven.

Online adverteren via Google Ads

Wil jij meer weten over online adverteren via Google Ads? De mogelijkheden voor online adverteren via Google Ads zijn bij Onyourline ook gericht op display campagnes, remarketing, shopping en Bing adverteren. Wij gingen dit jaar op bezoek bij Google in Dublin om nog meer kennis op te doen!

Online marketing middelenmix

Wil jij meer weten over adverteren via social media kanalen, SEO- en conversie optimalisatie van je website of heb je hulp nodig voor strategische marketingkeuzes? Lees dan verder op onze site voor de mogelijkheden!

Wil jij het verschil tussen SEO en SEA weten? Lees dan deze blog!

Wil je meer weten?

Neem contact op