Home > Blog > Google Display & Remarketing beeldadvertenties

Google Display & Remarketing beeldadvertenties

Beeldadvertenties zijn advertenties die met een afbeelding op websites worden weergegeven, ook wel banners genoemd. Deze banners kunnen naast tekstadvertenties worden ingezet bij het adverteren in het Display netwerk van Google.

Welke formaten zijn hierin mogelijk en wat zijn de gestelde eisen aan een dergelijke beeldadvertentie?

Het Google Display Netwerk is een verzameling van websites die aangesloten zijn bij Google waarop geadverteerd kan worden. Via het advertentieplatform van Google Adwords kan gebruik gemaakt worden van Display advertising en Remarketing middels beeldadvertenties.

Aan de beeldadvertenties worden door Google de volgende eisen gesteld:

  • De animatielengte moet 30 seconden of korter zijn
  • Animaties mogen worden gelust, maar de animaties moeten na 30 seconden stoppen
  • Bewegende GIF-advertenties mogen een snelheid van niet meer dan 5 FPS hebben
  • Max 150 kb groot

De volgende veelvoorkomende formaten voor beeldadvertenties kunnen worden ingezet:

Bannerformaten Google AdWords

Mogelijke bestandstypen niet-bewegende & bewegende banners:

  • JPEG
  • JPG
  • PNG
  • SWF
  • GIF

 

HTML5-advertenties

HTML5-advertenties zijn geanimeerde banners die zowel zichtbaar zijn op desktop, tablet en mobiel. Ook deze banners mogen niet groter zijn dan 150 kb.

HTML5-banners zijn vervangend voor de Flash-banners. Een reden hiervoor is dat Flash banners niet op een iPad of iPhone getoond worden.

Mogelijke bestandstypen HTML5-banners:

  • ZIP
  • CSS
  • JS
  • HTML
  • GIF
  • PNG
  • JPEG
  • SVG

 

Wil je meer weten?

Neem contact op