Nieuw in Google Ads: Beeldextensies
Sinds een tijdje is het mogelijk om beeldextensies toe te voegen aan je search campagnes in Google Ads. Naast de welbekende sitelinks, highlights en oproepextensies zijn afbeeldingen vanaf nu ook onderdeel van de extensie familie.
Wat zijn beeldextensies?
Beeldextensies zijn afbeeldingen die je toevoegt aan je bestaande advertentie. Ze zorgen ervoor dat de boodschap beter overkomt met pakkend beeldmateriaal. Beeldextensies kunnen zowel op mobiel als op desktop getoond worden, maar uit onze ervaring blijkt dat ze met name op mobiel getoond worden.
Waarom je gebruik zou moeten maken van beeldextensies:
- beeldextensies zorgen voor extra aandacht. Je advertentie valt meer op tussen alle tekst. Dit resulteert ook vaak in een hoger doorklikpercentage;
- het zorgt voor relevantie. Soms is het moeilijk om in de tekstadvertentie duidelijk te maken wat je product of dienst is. Eén beeld zegt meer dan 1.000 woorden ;);
- je hebt geen extra kosten wanneer je beeldextensie getoond wordt. Je betaalt alleen wanneer er geklikt wordt op je beeldextensie op basis van de kosten per klik (CPC).
Met welke vereisten en richtlijnen voor beeldextensies dien je rekening te houden?
- zorg ervoor dat de afbeelding vierkant is – aanbevolen grootte 1200 x 1200 (minimaal 300×300). Een landscape afbeelding (1,91:1) kan optioneel toegevoegd worden en kan worden getoond via experimenten;
- richtlijnen vanuit Google; je afbeelding mag bijvoorbeeld geen tekst bevatten of te veel witruimte. Lees meer over de indelingsvereisten voor beeldextensies;
- je kan maximaal 20 afbeeldingen en minimaal 3 uploaden;
- het Google Ads account moet een goede reputatie hebben op het gebied van beleidsnaleving.
- gevoelige branches, zoals seksuele content, alcohol en kansspelen komen niet in aanmerking voor beeldextensies;
- je Google Ads account moet meer dan 90 dagen actief zijn.
Welke afbeeldingen zijn geschikt als beeldextensie?
Allereerst is het belangrijk om te testen welke afbeelding wel en welke minder goed werkt voor jouw business. Varieer bijvoorbeeld met productafbeeldingen, sfeerafbeeldingen en creatieve visuals. Laat iets herkenbaars terugkomen in je beeldextensie, zoals je huisstijl kleuren.
Houd je resultaten per afbeelding goed in de gaten, om te zien welke het gewenste resultaat oplevert en welke minder presteert. Kijk onder andere naar:
- het doorklikpercentage (CTR)
- het aantal conversies
- het conversie percentage
De eerste bevindingen bij onze klanten
We hebben bij een aantal van onze klanten al beeldextensies mogen inzetten. Wat valt ons tot nu toe op?
- Hogere Click Through Rate bij beeldextensies dan bij andere extensies, zoals sitelinks;
- Het conversieratio is hoger in vergelijking met de andere extensies.
Tot nu toe dus alleen maar positieve geluiden! Wat ons betreft dus zeker de moeite waard om aan de slag te gaan met beeldextensies.
Aan de slag met beeldextensies
Wil jij ook gebruik maken van beeldextensies, maar weet je niet precies hoe? Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder!