Home > Blog > Uitsluitingszoekwoorden in Google AdWords

Uitsluitingszoekwoorden in Google AdWords

Adverteren in Google AdWords en de juiste doelgroep bereiken? De juiste zoekwoorden zijn ingevoerd, passende advertenties zijn ingevuld en de campagnes zijn volledig geoptimaliseerd. Toch worden je advertenties vertoond op zoekwoorden die niets te maken hebben met jouw organisatie…

Voeg uitsluitingswoorden toe

Door uitsluitingszoekwoorden toe te voegen kan de doelgroep beter bereikt worden en sluit je niet relevante zoekopdrachten uit. Heb je bijvoorbeeld een organisatie in de metaalindustrie en verkoopt je metal studs? Sluit dan de term “metal muziek” uit! Je wilt natuurlijk niet dat jouw advertentie wordt vertoond voor metal muziek. Dit voorkomt niet relevante vertoningen en onnodige klikken.

Waar voeg ik uitsluitingswoorden toe?

Ga naar de campagne in Google AdWords en klik bovenin de grijze balk op “zoekwoorden”. Vlak daaronder zie je “uitsluitingswoorden”. Wanneer je hierop klikt kun je uitsluitingszoekwoorden toevoegen op zowel advertentiegroep niveau als campagne niveau.

Uitsluitingswoorden

Veel voorkomende uitsluitingswoorden

Download hier de lijst met veel voorkomende uitsluitingswoorden!

Wil je meer weten?

Neem contact op