Uitsluitingszoekwoorden in Google Ads

profielfoto van Daniel Derks
Geschreven op 25 januari 2016 door Daniel Derks
Daniel Derks

Adverteren in Google Ads en de juiste doelgroep bereiken? De juiste zoekwoorden zijn ingevoerd, passende advertenties zijn ingevuld en de campagnes zijn volledig geoptimaliseerd. Toch worden je advertenties vertoond op zoekwoorden die niets te maken hebben met jouw organisatie…

Voeg uitsluitingswoorden toe

Door uitsluitingszoekwoorden toe te voegen kan de doelgroep beter bereikt worden en sluit je niet relevante zoekopdrachten uit. Heb je bijvoorbeeld een organisatie in de metaalindustrie en verkoopt je metal studs? Sluit dan de term “metal muziek” uit! Je wilt natuurlijk niet dat jouw advertentie wordt vertoond voor metal muziek. Dit voorkomt niet relevante vertoningen en onnodige klikken.

Waar voeg ik uitsluitingswoorden toe?

Ga naar de campagne in Google Ads en klik bovenin de grijze balk op “zoekwoorden”. Vlak daaronder zie je “uitsluitingswoorden”. Wanneer je hierop klikt kun je uitsluitingszoekwoorden toevoegen op zowel advertentiegroep niveau als campagne niveau.