Waarom is adverteren in Bing interessant?
Zoekmachine Bing heeft momenteel een bereik van 9% van alle zoekopdrachten in het Nederlands op comuters en laptops (samen met Yahoo!). Ik hoor je denken: “is dat niet weinig?”, maar dit betekent juist dat je jouw potentiële klanten en omzet kunt verhogen door te gaan adverteren op Bing.
Redenen om Bing Ads in te zetten
Bing is groeiende. Microsoft heeft, als eigenaar van Bing, het doel om de zoekmachine overal te integreren. Zo is Bing al de standaard zoekmachine voor o.a. Internet Explorer, diverse Apple apparaten, Facebook en X-Box.
Daarnaast zijn er nog een aantal redenen om Bing Ads in te zetten:
- 1: Adverteer je al in de zoekresultaten van Google? Het is mogelijk om je Ads campagnes te importeren in Bing Ads. Win, win dus!
- 2: De kosten per klik zijn lager. Dit is simpel te verklaren door het kleinere marktaandeel en daardoor minder concurrentie in de veiling. Dit betekent dus extra én goedkoper bereik.
- 3: In de advertenties in de zoekresultaten van Bing is het mogelijk om een afbeelding toe te voegen, waardoor je je advertentie extra op kunt laten vallen.
- 4: In andere landen is het al mogelijk om Bing Shopping advertenties in te zetten. Dit staat nu ook op de planning om uitgerold te worden in Nederland. In Google zijn deze Shopping advertenties doorgaans heel effectief.
Bing Ads vs. Google Ads
Bing Ads heeft in vergelijking met Google Ads natuurlijk nog maar een klein marktaandeel. Maar als we voornamelijk kijken naar reden 1 is het zonde het extra potentiële rendement van 9% door Bing te laten liggen. Belangrijk is om de focus te leggen op het optimaliseren van je Google Ads campagnes en update deze aanpassingen regelmatig naar Bing Ads. Zo haal je het maximale uit beide zoekmachines.
Wil je ook gaan adverteren op Bing of weten of dit voor jou interessant is? Neem dan contact met ons op!