Blommers Coffee Roasters: van koffieboon naar online succes
Als online marketeer bij Onyourline ben ik, Daan, trots op de succesvolle samenwerking met Blommers Coffee Roasters uit Nijmegen.
In ons streven om de online zichtbaarheid van Blommers te vergroten en hun positie als dé aanbieder van Specialty Coffee in Nederland te versterken, hebben we begin 2023 een strategisch marketingplan opgesteld en Google Ads campagnes gelanceerd.
De (online) uitdaging van Blommers
Steeds meer mensen ontdekken de smaak van duurzame, eerlijke en kwalitatieve koffie. In die groeiende markt van koffieliefhebbers wil Blommers de stap zetten van regionale focus rondom Nijmegen naar nationale bekendheid.
Blommers streeft ernaar hun merkbekendheid in Nederland te vergroten en meer potentiële klanten naar de webshop te trekken. Zij willen deze potentiële thuis-barista’s kennis laten maken met het uitstekende aanbod van duurzame Specialty Coffee, hoogwaardige koffiemachines en diverse andere koffieproducten.
De missie: koffieliefhebbers uit te rusten met kwaliteitsproducten, zodat zij thuis hun eigen barista-kunst kunnen creëren.
De aanpak van Onyourline
Samen met Blommers hebben we een strategisch marketingplan van aanpak ontwikkeld:
Krachtige visuals voor zichtbaarheid
We hebben Google Display campagnes gelanceerd om de merkbekendheid van Blommers aanzienlijk te vergroten. Door slimme targeting toe te passen op potentiële thuis-barista’s en vooraf gedefinieerde interesses en aankoopgedrag hebben we ervoor gezorgd dat Blommers en haar onderscheidende kenmerken op het juiste moment in het aankoopproces worden getoond aan de doelgroep.
Zoekwoord georiënteerde campagnes
Na grondig zoekwoordonderzoek en het verkrijgen van diepgaande inzichten in de wensen van de doelgroep hebben we Google Search advertenties opgezet die naadloos aansluiten op relevante zoekopdrachten.
Door de doelgroep te helpen met het vervullen van hun zoekintentie en relevante informatie te presenteren, worden zij enthousiast gemaakt om de website van Blommers te bezoeken en de producten te ontdekken. Hierdoor hebben we de juiste mensen bereikt en hen aan Blommers weten te binden.
Kijken, kijken – wel kopen!
Naast Google Search campagnes maken we ook gebruik van Google Shopping. In de aankoopfase van de klantreis hebben we ervoor gezorgd dat de producten van Blommers constant zichtbaar waren met een concurrerend en sterk aanbod.
Met Google Display Remarketing hebben we aarzelende kopers doelgericht opnieuw benaderd om hen te overtuigen van de hoogwaardige kwaliteit en hen te voorzien in een geweldige koffie-ervaring!
Resultaten
Met trots kunnen we zeggen dat dit strategisch marketingplan tot nu toe goed zijn werk heeft gedaan.
Toegenomen zichtbaarheid: door de Google Ads-campagnes heeft Blommers hun online zichtbaarheid meer dan verdubbeld. Hun naam wordt nu frequent weergegeven aan potentiële klanten in de regio Nijmegen en ver daarbuiten.
Verhoogd Websiteverkeer: het aantal bezoekers op de website van Blommers is met 2,13x zoveel bezoekers via Google Ads aanzienlijk. Dit betekent dat meer koffieliefhebbers hun weg naar de webshop hebben gevonden.
Meer verkopen: door in te spelen in elke fase van de klantreis en de doelgroep op die manier naar een aankoop te begeleiden hebben we significant meer verkopen realiseerd.
Positieve ROAS:: een groei in verkopen geeft niet veel inzicht zonder de kosten te overwegen. We zijn in staat deze verkopen te realiseren tegen een positieve Return-On-Ad-Spend.
Toekomstige stappen
Hoewel we trots zijn op wat we tot nu toe hebben bereikt, begrijpen we goed dat online marketing nooit stilstaat. Samen met Blommers blijven we werken aan het verbeteren van de prestaties van hun Google Ads-campagnes.
Samen blijven we zoeken naar kansen om nog meer koffieliefhebbers kennis te laten maken met hun producten.
Conclusie
De samenwerking tussen Blommers en Onyourline heeft geresulteerd in aanzienlijke verbeteringen op het gebied van zichtbaarheid, websiteverkeer en verkopen. We zijn er trots op dat we hebben bijgedragen aan het realiseren van de bedrijfsdoelen.
Deze klantcase laat zien dat Onyourline de expertise en strategische aanpak heeft om succesvolle online marketingcampagnes te creëren en tastbare resultaten te leveren.
Wil je meer weten over onze succesvolle cases en wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Bekijk dan onze andere klantcases. Samen kunnen we jouw bedrijfsdoelen bereiken en je online zichtbaarheid vergroten.
Hulp nodig bij jouw strategisch online marketingplan?
Dinsdag 26 september 2023 vieren wij samen de Nationale Koffiedag met een heerlijke kop Specialty Coffee van Blommers. Vieren jullie mee? Bekijk dan snel de mooie koffieproducten van Blommers.