Online zichtbaarheid vergroten van JaxxChoice.nl

JaxxChoice is een jong, stoer & betaalbaar bankenmerk dat in 2017 is opgericht door Marc & Maurits, beide werkzaam bij woonwinkel Jansen Totaal Wonen. Het geloof dat het kiezen veel makkelijker kan kwam bij de twee heren al snel in het vizier. JaxxChoice was al snel een feit! Een goede prijs-kwaliteit verhouding is wat zij je garanderen, doordat elke Jaxx-bank een dubbele check krijgt. Alleen het uiterlijk is aan de koper.

Online

Bij JaxxChoice bestaat de wens om de merkbekendheid te vergroten. Het doel van onze samenwerking is om te starten met online marketing activiteiten die ervoor zorgen dat mensen JaxxChoice leren kennen. Gaan mensen op zoek naar een nieuwe bank? Dan moet JaxxChoice als eerste in ze opkomen!

JaxxChoice

Zichtbaar

Om de online zichtbaarheid van JaxxChoice te vergroten zijn wij sinds juni 2018 gestart met online campagnes via diverse kanalen:

In eerste instantie worden er potentiële klanten voor een Jaxx-bank naar de website geleid via de online campagnes. Daarbij is het van belang dat de bezoeker goed zijn weg kan vinden op de website en uiteindelijk online de bank bestelt.

Bij de start van onze werkzaamheden zijn we begonnen met het meetbaar maken van de website bezoekers en het instellen van belangrijke doelen, zoals een online bestelling. Het resultaat wordt inzichtelijk gemaakt, waardoor we kunnen herleiden welke kanalen effectief zijn.

Daarnaast hebben we onderzoek gedaan naar het verhogen van de conversieratio: het percentage bezoekers dat een bestelling plaatst. Een voorbeeld van een verbetering hiervan is het invoeren van de aanvraag van gratis proefstaaltjes. Op deze manier heb je een extra (micro)conversie die ervoor zorgt dat je potentiële klanten al in een eerder stadium bereikt. Na deze invoering zijn ook de eerste online bestellingen van banken binnengekomen. Daarnaast zijn veel bestellingen in de winkel op hun beurt weer te herleiden tot de aanvraag van proefstaaltjes.

Resultaat*

835.000
keer zijn de advertenties vertoond aan de doelgroep
144
stofjes aangevraagd, 12 hiervan hebben daadwerkelijk een bank gekocht in de winkel
529
personen hebben het elementenplan gedownload
1500%
meer website bezoekers
5,5
keer zoveel organische bezoekers

*Deze resultaten zijn behaald vanaf de start tot eind mei 2019 en worden vergeleken met de periode daarvoor. 

Wil jij ook online beter zichtbaar worden?

Neem gerust contact op met één van onze online marketeers of vul het contactformulier in!
Robin Moors