Online marketing voor Loo van Eck Communicatie


Loo van Eck Communicatie is een bedrijf met ruim 35 jaar ervaring in het verbeteren van de communicatie van andere organisaties. Zij worden niet voor niets de grootste opleider in schrijven genoemd. Het verbeteren van de communicatie voor bedrijven doen zij middels trainingen, e-learnings en detachering. Je kan het zo gek niet bedenken of Loo van Eck Communicatie biedt er een training voor aan: van Voorspoedig vergaderen tot Vloggen.
Online
Bij Loo van Eck Communicatie willen ze elke maand een andere training onder de aandacht brengen. Dit doen ze door onder andere een week lang offline reclame te maken op Radio 1. Ter ondersteuning van deze boodschap voeren wij diverse online marketing campagnes uit. Het doel van deze campagnes is om zowel nieuwe potentiële cliënten als beslissers in een organisatie te bereiken en de naamsbekendheid te vergroten. Uiteindelijk willen we natuurlijk dat hier ook inschrijvingen uit voortkomen of dat zij in contact komen met de adviseurs van Loo van Eck.
Zichtbaar
Om de boodschap te ondersteunen zetten wij maandelijkse diverse online kanalen in om de doelgroep te bereiken:
- Google Ads Search
- Google Ads Display
- Google Remarketing
- Facebook & Instagram campagnes
- LinkedIn campagnes
Om een voorbeeld te pakken hebben we in de zomer campagnes gedraaid met de boodschap ‘Zakelijk schrijven in 1 dag’. Dit is een zomertraining waarin de deelnemers 8 uur lang eyeopeners ervaren van 5 verschillende trainingen. Deze training had een speciale (zomer) actieprijs, om zo ook in de zomer werkenden te stimuleren te werken aan hun communicatievaardigheden.
Met deze online campagnes wilden we mensen bereiken die niet per se op zoek zijn naar een training, maar wel interesse zouden kunnen hebben door hun functie en interesses. Daarnaast hebben we ook search campagnes opgezet met termen als ‘zakelijk schrijven’, ‘cursus zakelijk schrijven’ en ‘training zakelijk schrijven’.

Ook op de social kanalen hebben we verschillende campagnes ingezet met als doel bereik te creëren. Op LinkedIn hebben we mensen die veel met tekstschrijven te maken hebben getarget, zoals communicatiespecialisten, content redacteuren en redactie-medewerkers. Op Facebook en Instagram hebben we zowel website bezoekers (remarketing) als mensen met relevante functies getarget. Zo bereiken we zowel mensen in de awareness fase als in de consideration fase via de social kanalen.
Resultaat
In totaal hebben we met de campagnes 427.714 unieke personen bereikt. De personen die de website bezochten bleven gemiddeld 3 minuten op de site. Hieruit kan je concluderen dat zij zeker geïnteresseerd waren! Van deze groep heeft uiteindelijk 2,25% geconverteerd, dat percentage ligt een stuk hoger dan het gemiddelde conversiepercentage op de website bij deze specifieke training met dezelfde aanbieding. Hieruit blijkt dat de mensen die we bereikt hebben met de campagnes in de doelgroep vielen.
Wil jij ook jouw potentiële doelgroep online bereiken?
