Hoe de website van N.E.C. beter gevonden wordt
Op 27 november 2015 is de nieuwe website van voetbalclub N.E.C. Nijmegen gelanceerd. Daarbij hebben wij de online marketing in Nijmegen verzorgd: online strategie, begeleiding van de livegang en de optimalisatie van de website. Het design en de techniek van de website is gerealiseerd door onze partner LinkU.
Conversie optimalisatie
Een doel van de website van N.E.C. Nijmegen is het bevorderen van de verkoop van seizoenkaarten, tickets en fanartikelen. Onyourline heeft advies gegeven over de inrichting van de website, zodat de pagina’s voor het aankopen van seizoenkaarten, tickets en fanartikelen goed bereikbaar zijn voor bezoekers en bezoekers worden aangespoord om tot actie over te gaan. De customer journey is daarbij erg belangrijk. De website is gebruiksvriendelijk ingericht met als uitgangpunt het doel bereiken met zo min mogelijk klikken op de website.
Zoekmachine optimalisatie
De nieuwe website van N.E.C. Nijmegen is volledig zoekmachine vriendelijk gemaakt. De informatie op de website moet goed vindbaar zijn en wanneer er in Google wordt gezocht naar N.E.C. gerelateerde informatie moet de juiste pagina in Google verschijnen. Daarvoor zijn o.a. de titels en meta descriptions van de website geoptimaliseerd en zijn de teksten op de website geredigeerd tot zoekmachine vriendelijke teksten. Daarnaast wordt maandelijks alle nieuwe content geoptimaliseerd en toegankelijk gemaakt voor zoekmachines.
Rapportage en analyse
Als laatste hebben we belangrijke statistieken van de website inzichtelijk gemaakt voor N.E.C. Nijmegen. Enkele voorbeelden van statistieken die maandelijks worden gerapporteerd:
- Populairste pagina’s
- Populairste artikelen en bezoektijd van deze artikelen
- Belangrijkste uitstappagina’s: via welke pagina’s verlaat de bezoeker de website?
Hierbij wordt gebruik gemaakt van verschillende rapportage software als Google Analytics en Hotjar. Deze laatste tool is o.a. gebruikt voor het beoordelen van de nieuwe website door website bezoekers.