Vergroot je omzet met CRO
In deze klantcase licht ik, Dirk – SEA specialist bij Onyourline, een succesvol resultaat toe van DROOM! Beuningen. In 2019 is onze samenwerking gestart en sinds dien doen wij SEA werkzaamheden. DROOM! biedt vergaderzalen aan voor zowel kleine als grote groepen en richt zich daarnaast op coaching en ondersteuning voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
‘Haal het beste uit jezelf’ is het motto van DROOM!, maar hoe haal je het beste resultaat uit je website? Vaak maakt een kleine aanpassing al een groot verschil. Lees verder hoe de Google Ads resultaten zijn verbeterd op basis van conversie optimalisatie.
Het experiment
Voor DROOM! Beuningen liep een Google Ads-campagne voor het verhuren van vergaderzalen. We hadden een goede campagne opgezet maar de resultaten waren niet zoals gehoopt. Er kwamen niet/nauwelijks conversies binnen. Dit in combinatie met het feit dat de CPC’s voor de relevante zoekwoorden behoorlijk hoog waren (€3 – €6 per klik), maakte dat de campagne snel verliesgevend werd. Daarom hebben we besloten om de landingspagina (waar de klikken naartoe gaan) van de campagne nader te bekijken en te optimaliseren. De volgende aanpassingen zijn doorgevoerd:
- USP’s duidelijker benoemen: Hierdoor kunnen bezoekers in één oogopslag zien wat DROOM! bijzonder maakt en wat zij te bieden hebben.
- Afbeeldingen van de verschillende ruimtes toevoegen: Bezoekers krijgen nu direct een impressie van de vergaderzalen. Dit helpt bij het vormen van een positieve eerste indruk.
- Telefoonnummer zichtbaar maken: Voor desktop gebruikers is het telefoonnummer toegevoegd. Zo kunnen potentiële klanten eenvoudig contact opnemen.
- Twijfel wegnemen met behulp van FAQ’s: Door veelgestelde vragen toe te voegen, neem je eventuele twijfels van bezoekers af. Hiermee voorzie je van informatie die ze kunnen helpen bij het maken van een beslissing.
- Opvallende call-to-action gebruiken: Een opvallende en duidelijke call-to-action knop toegevoegd. Dit moedigt bezoekers aan om actie te ondernemen, zoals het boeken van een vergaderruimte of het aanvragen van meer informatie.
Het resultaat
Deze veranderingen hebben geleid tot een aanzienlijke verbetering van de prestaties van de Google Ads-campagne. De conversieratio steeg van 3% naar 10%. Dat betekent drie keer zoveel reserveringen, terwijl het dagelijkse Google Ads-budget hetzelfde bleef. DROOM! Beuningen zag een toename in zowel het aantal boekingen als de betrokkenheid van bezoekers.
Door middel van gerichte CRO-strategieën hebben we bewezen dat zelfs kleine aanpassingen een groot verschil kunnen maken. De samenwerking met DROOM! Beuningen laat zien hoe effectieve optimalisatie van de gebruikerservaring kan leiden tot meer resultaten.
Wij verdiepen ons altijd in alle mogelijke kansen voor jouw bedrijf. Wil je meer weten over hoe wij jouw website kunnen optimaliseren en dit kan leiden tot meer resultaat? Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden!
Wat is CRO?
CRO staat voor Conversion Rate Optimization. CRO draait om het begrijpen van het gedrag van je bezoekers, het optimaliseren van hun ervaring op de website en vervolgens hierop inspelen. Met als uiteindelijke doel, meer conversies halen.
CRO is een continu proces van testen, analyseren en optimaliseren. Door kleine aanpassingen te maken en deze voortdurend te evalueren, kun je de effectiviteit van je website aanzienlijk verbeteren en je conversieratio verhogen. Of je nu meer leads, verkopen of andere acties wilt genereren, CRO helpt je om het meeste uit je bestaande verkeer te halen zonder direct extra marketingkosten.
Wil je meer weten over CRO? Lees dan onze diensten pagina: Conversie optimalisatie.
Zet de volgende stap naar groei
Benieuwd hoe CRO in combinatie met Google Ads jouw bedrijf kan helpen groeien? Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek de mogelijkheden. Samen bouwen we aan online jouw succes!