Customer Journey Game

Ga op reis samen met je klant. De customer journey – klantreis – is een middel om op een visuele manier de behoefte en wensen van de klant in kaart te brengen. Met als doel je beleving, producten of diensten te verbeteren. Binnen online marketing wordt de customer journey vaak uitgetekend, om te kijken waar je online jouw klantcontact kan verbeteren. En bijna Iedereen denkt zijn of haar klant goed te kennen. Maar is dat ook zo? Met de speciaal ontwikkelde customer journey game betrek je jouw klanten bij het in kaart brengen van de klantreis.

Van over de klant, naar samen met je klant. Je zult zien dat de klantreis er ineens heel anders uit gaat zien.

Hoe goed ken jij jouw klant eigenlijk?

Bij het uittekenen van de klantreis denk je als directeur, eigenaar of marketing medewerker vaak veel te weten. De valkuil is dat je dit doet vanuit aannames die je hebt over je klant. Aangevuld met persona’s, interviews, data uit Google Analytics of een enquête. Is dit wel de werkelijkheid?

Ga op (klant)reis samen met je klant

Maar wat gebeurt er als je de klant pro-actief betrekt bij in kaart brengen van verbeterpunten? Geen reis “over” je klant, maar een reis samen met de klant. Klinkt goed toch? Benieuwd hoe je dat aanpakt?

”Zie de customer journey als een avontuurlijke reis. Met onze Customer Journey Game stippelen we deze reis op een leuke wijze uit.”

Patrick
Patrick cirkel foto

Ga aan de slag met de zwakke plekken

Met onze Customer Journey Game ga je samen met jouw klant spelenderwijs aan de slag met dit hele proces. Je gaat samen met de klant de klantbehoeftes en wensen in kaart brengen. Zo kun je dit gebruiken om jouw sterke en zwakke klantcontact-momenten zichtbaar te maken. Of kun je – wanneer je de sterke en zwakke klantcontact-momenten al weet – inzoomen op de kwetsbare momenten.

Wat wil je bereiken?

Het doel van onze Customer Journey Game is om samen met jouw klant de kansen en jullie zwakke plekken te vinden. Zodat je die kan gebruiken om je marketing- en bedrijfsstrategie te optimaliseren. Want zeg eerlijk, met wie kun je beter praten over de klantreis dan met de klant zelf?

Extra Bonus: jouw klant is echt koning

Bij veel ondernemers horen wij ‘klant is koning’. Met de Customer Journey Game werk je pas écht aan een sterke relatie met je klant. Je laat immers zien hoe belangrijk de klant voor jou is. Laat zien dat je van hem of haar wilt leren en oprecht luistert. Dit wordt door je klanten gewaardeerd en ze zullen zich speciaal voelen.

Wat krijg je na het spelen van de game?

  • Jouw klant participeert actief en is onderdeel bij het in kaart brengen van de klantreis. (het is uiteindelijk de klantreis van de klant, niet die van jou)
  • Je brengt samen met de klant de problemen en kansen in kaart en we visualiseren samen de klantreis.
  • De uitkomsten van de game worden mooi uitgewerkt en gepresenteerd, zodat je ze kunt gebruiken voor jouw marketing- of bedrijfsstrategie.
  • En natuurlijk krijg je als extra bonus een sterke relatie met jouw klant ;).

Gamevorm van de klantreis

Gamificatie is een uitstekende manier om de klantreis in kaart te brengen en te verbeteren. De spelvorm die we gebruiken is de “Red Teaming” methode. Een beproefde aanpak bij militairen en tegenwoordig ook bedrijven. Waarbij je vanuit een ander perspectief naar een situatie kijkt, om tot nieuwe inzichten te komen.

Wil je hier meer over weten? We bespreken graag met jou onze aanpak.

Ready to start? Of wil je meer weten?

Neem contact op met Patrick de Groot of Stephan Fellinger. We bespreken graag met jou onze aanpak.

Ik wil graag strategisch advies

Patrick de Groot, Stephan Fellinger