E-commerce
Hoe zit het eigenlijk met jouw webshop? Komen er genoeg bezoekers op jouw website? Haal jij jouw conversiedoelstelling? Met onze e-commerce ogen kijken wij naar de verbeterpunten binnen jouw webshop.
Alle producten die jij in de fysieke winkels verkoopt zijn tegenwoordig ook online te koop. Bij e-commerce (electronic commerce) gaat het om het verkopen van jouw product of dienst via het internet. In Nederland is online shoppen enorm populair. Er zijn zelfs meer webshops dan fysieke winkels te vinden in ons land.
In vergelijking met de normale retail heeft e-commerce vele voordelen:
- Je hebt een extra verkoopkanaal
- Webshops hebben lagere kosten
- Je bent altijd en overal beschikbaar
- Je gehele assortiment is beschikbaar
- Groter bereik
- Klantgedrag is makkelijker te meten
- Betere data verzameling
”Samen bouwen we aan een digitale winkelervaring die niet alleen verkopen stimuleert, maar ook betrokkenheid en loyaliteit creëert en de omzet laat groeien.”
Vindbaar
Komt jouw product tevoorschijn wanneer iemand op zoek is? SEO en Google Search zijn een belangrijke schakel als het gaat om de vindbaarheid van jouw product. Wat nog interessanter is voor jouw website is Google Shopping. De doelgroep ziet bij Google Shopping meteen de productfoto en de prijs. Als iemand niet klikt dan betaal je ook niet. Daarbij kan je heel gericht aansturen op verschillende doelen. Wil je maximale omzet halen, of wil je juist aansturen op je kosten/ omzet verhouding?
A/B-testen
Een webshop moet aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk zijn. Wat trekt die potentiële klant over de streep om tot een conversie te komen? Door middel van A/B-testen kom jij erachter wat het beste werkt voor jouw webshop. Het tonen van een USP in een winkelwagen omgeving of toch het vervangen van een of een kleur van de button? Door te testen wat beter werkt zal jouw conversieratio stijgen.
Zichtbaar
Bij Onyourline maken wij gebruik van funnels om zo de klantreis volledig in beeld te brengen. Is jouw bedrijf zichtbaar in de belangrijke fases van de klantreis? De fase waar jouw klant een overweging maakt? Target op nieuwe potentiële kopers met mooie reclamebeelden en neem ze in de klantreis mee in jouw verhaal. Hiermee overtuig de klant om voor jouw product of dienst te kiezen. Heeft een websitebezoeker specifieke producten bekeken, maar is er geen aankoop gedaan? Met dynamische remarketing laat je deze producten weer zien in de advertenties richting de potentiële klant.
Wij beginnen met de analyse naar jouw potentiële klanten, hoe we deze het beste kunnen bereiken via welke kanalen en wat jouw concurrenten doen. Hieruit ontwikkelen wij een e-commerce strategie met daarin de kansen voor jouw webshop. Omdat e-commerce makkelijk meetbaar is kunnen wij jouw doelstellingen goed in de gaten houden en real-time bijsturen.
Hulp nodig bij jouw e-commerce?
Heb je een vraag over iets anders? Bel ons op 024-2032004 of stuur een berichtje via de contactpagina.