Google Ads | SEA

Wat doe je als je iets moet weten? Juist, je zoekt het op in Google. Dé plek waar potentiële klanten zich bevinden. Het is daarom een must om zichtbaar te zijn in het advertentiekanaal van Google. Maar hoe zorg je ervoor dat jij opvalt in de zoekmachines?

Online zichtbaar zijn kan op vele manieren. Een daarvan is door te adverteren in de zoekmachines van Google. Met Google Ads (voorheen Google AdWords) haal je meer bezoekers naar je website. Gemakkelijker en snel zorgen voor een betere en hogere plaats in de zoekresultaten.  

Op basis van verschillende factoren wordt de positie van een advertentie en de kosten per klik bepaald. Je wilt natuurlijk dat de kosten per klik zo laag mogelijk zijn en dat de campagne zoveel mogelijk relevante bezoekers oplevert. Daarom bespreken we vooraf wat de doelen zijn en wat het beschikbare budget is. 

Google Ads advertentievoorbeeld
Google Ads search advertentievoorbeeld | Rijn IJssel

Adverteren in de zoekresultaten van Bing?

Na Google is Bing de grootste zoekmachine van Nederland. Bing heeft 4% van de zoekmarkt in handen. De prijzen voor Bing Ads zijn aanzienlijk lager, doordat de concurrentie voor het adverteren via Bing in Nederland nog laag zijn. Lees hier meer over adverteren in zoekmachine Bing. Lees hier meer over adverteren in zoekmachine Bing.

Wat zijn de voordelen van Google Search?

  • Je advertenties worden alleen getoond aan de mensen die op zoek zijn naar jouw product of dienst door specifiek te targeten. 
  • Meteen wanneer jouw advertentie online staat wordt deze getoond bij de doelgroep en is er direct resultaat zichtbaar.
  • Je kunt advertenties goed in de gaten houden door de statistieken. 
  • Wat jij uitgeeft bepaal je zelf.
  • Door de resultaten van je campagnes te koppelen aan Google Analytics wordt belangrijke informatie zichtbaar.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Beide zijn essentieel om goed vindbaar te zijn in de zoekresultaten van Google. Maar wat is nu eigenlijk het verschil? SEO (Search Engine Optimization) zorgt ervoor dat jouw website zo hoog mogelijk staat in de gratis zoekresultaten van Google. Het doel van Google om op basis van de zoekopdracht de meest relevante pagina’s aan de bezoeker te laten zien. Wanneer jij jouw website optimaliseert erkent Google jouw website als ‘relevant’ en kom jij hoger te staan in de zoekresultaten. 

Bij SEA (Search Engine Advertising) is het allemaal wat makkelijker. Je komt hier sneller bovenaan de zoekresultaten te staan en kun je gemakkelijk jouw doelgroep bereiken. In Google Ads biedt je op het zoekwoord waarop je gevonden wil worden. Daarbij kijkt Google ook naar de kwaliteit van de advertentie. Als de advertentie van hoge kwaliteit is, wordt de advertentie hoger geplaatst in de zoekresultaten.

Wil jij graag in een korte tijd meer traffic krijgen naar je website? Samen kijken wij naar jouw doelen en ontwikkelen we een plan om ervoor te zorgen dat jij die doelen behaalt.

Geïnteresseerd in een SEA campagne?

Wij analyseren graag je huidige situatie en maken daarbij vrijblijvend een plan van aanpak voor een mogelijke Google Ads campagne.

Vul hieronder je gegevens in

danny valks

Wij hebben SEA campagnes draaien voor o.a.