SEA via Google Ads: Dé manier om online te adverteren

Wanneer je iets moet opzoeken is Google je ‘beste vriend’. Tegenwoordig is Google niet weg te denken. Het is dé plek waar potentiële klanten zich bevinden. Bijna iedereen maakt gebruik van Google en ziet online advertenties voorbij komen. Dit wordt ook wel SEA (search engine advertising) genoemd. 

Als je online beter zichtbaarheid wilt zijn, dan is SEA via Google Ads een effectieve manier om je doelgroep te bereiken. Maak jij al gebruik van online advertenties en weet jij al hoe je zichtbaar wordt in de Google zoekmachine? We leggen het je graag uit!

Zichtbaar worden met online advertenties via Google

Beter zichtbaar worden binnen Google kan op verschillende manieren. Één daarvan is door gebruik te maken van online advertenties in de zoekresultaten. Dit gaat via Google Ads. Met Google Ads sta je op kort termijn op een hogere plaats in Google. Je bedrijf heeft een grotere zichtbaarheid en bereik, waardoor je meer websitebezoekers genereert.

Google Ads advertentievoorbeeld
Google Ads search advertentievoorbeeld | Rijn IJssel

Adverteren binnen Google

Met SEA (search engine advertising) kun je op verschillende manieren adverteren. Zo kun je bijvoorbeeld adverteren in de zoekresultaten (Google Search), waarbij de advertenties boven of onder de organische zoekresultaten verschijnen. Je kunt ook online adverteren op andere manieren, zoals Google Display, Google Shopping of op Youtube. Dit valt allemaal binnen het netwerk van Google.

Wat zijn de voordelen van Search Engine Advertising?

Online adverteren binnen de zoekmachines is een zeer effectieve manier van adverteren, omdat je richt op zoekwoorden die relevant zijn voor je product of dienst. Hierdoor bereik je een doelgroep die op zoek is naar wat jij te bieden hebt. 

”Bereik jouw ideale klant op het moment dat ze jouw product of dienst willen kopen.”

Dirk
Dirk cirkel foto

Andere voordelen van SEA via Google Ads zijn:

  • Door specifiek te targeten worden je advertenties alleen getoond aan mensen die op zoek zijn naar jouw product of dienst.
  • Zodra jouw advertentie online staat, wordt deze direct getoond aan de doelgroep en is het resultaat meteen zichtbaar.
  • Jij bepaalt zelf het budget voor jouw advertenties.
  • Door de resultaten van je campagnes te koppelen aan Google Analytics wordt belangrijke informatie van je doelgroep zichtbaar.
  • Keuze uit meerdere advertentie-indelingen, zoals tekst, shopping, video en display advertenties. Door verschillende advertentietypen te testen kun je kijken welke het beste werkt voor jouw bedrijf. 

Kortom, Google Ads is een krachtig middel om snel relevant verkeer naar je website te genereren en je online zichtbaarheid te vergroten.

Geïnteresseerd in een SEA campagne via Google Ads?

Wij analyseren graag je huidige situatie en maken daarbij vrijblijvend een plan van aanpak voor een mogelijke Google Ads campagne. Neem gerust eens contact op met een van onze online marketeers of vul het formulier in.

Hulp nodig bij jouw SEA campagnes?

Wij denken graag me je mee. Plan direct een eerste (online) kennismakingsgesprek in!
Plan een kennismaking

Heb je een vraag over iets anders? Bel ons op 024-2032004 of stuur een berichtje via de contactpagina.

Daan cirkel foto

Wij hebben SEA campagnes draaien voor o.a.