Google Remarketing

Meer bezoekers op je website is leuk. Meer bezoekers op je website die contact opnemen, overgaan tot het aanvragen van een offerte of en aankoop doen is natuurlijk nog veel leuker! Om deze acties te stimuleren kan er gebruik worden gemaakt van remarketing.

Wat is Google Remarketing?

Remarketing is één van de meest effectieve advertentiemogelijkheden. Met remarketing kun je advertenties weergeven aan mensen die eerder jouw website hebben bezocht. Op deze manier trek je opnieuw de aandacht van jouw bezoekers die al aangegeven hebben interesse te hebben in jouw dienst of product. Remarketing kan ingezet worden middels tekstadvertenties, maar er kan ook gebruik worden gemaakt van beeld, zoals banners.

Google Remarketing

Let op: voor een remarketing campagne moeten bezoekers zogeheten tracking cookies accepteren. Hiervoor dient ook rekening te worden gehouden met de AVG/GDPR wetgeving.

”Voor een scherpe prijs bereik jij klanten die al interesse hebben getoond in jouw dienst of product. Zo vergroot je de kans dat ze terugkeren naar je website om je product of dienst te kopen.”

Dirk
Dirk cirkel foto

Welke remarketing strategieën zijn er?

Het is mogelijk om verschillende remarketing strategieën in te zetten. Er kan gericht worden op alle website bezoekers, maar het is ook mogelijk om te richten op bezoekers die je website hebben bezocht maar niet over zijn gegaan tot actie. Indien iemand bijvoorbeeld de website bezoekt maar geen offerte heeft aangevraagd, kunnen we heel specifiek deze groep bezoekers jouw banner tonen op andere websites die zij bezoeken.

  • Remarketing gericht aan alle website bezoekers (branding)
  • Cross selling voor bestaande klanten: gericht op conversies in het verleden
  • Een nieuwe trigger gericht aan specifieke bezoekers die geen conversie hebben uitgevoerd
  • Focus op bezoekers die een bepaald deel van de site hebben bekeken
  • Focus op bezoekers die een product hebben bekeken of in de winkelmand hebben gestopt (dynamische remarketing)

Efficiënt omgaan met jouw remarketingbudget

Bij de inrichting van een remarketing campagne is het belangrijk dat converterende bezoekers worden uitgesloten. Op die manier kan er specifieker met remarketingbudget omgegaan worden.

Hulp nodig bij jouw remarketing campagnes?

Wij denken graag me je mee. Plan direct een eerste (online) kennismakingsgesprek in!
Plan een kennismaking

Heb je een vraag over iets anders? Bel ons op 024-2032004 of stuur een berichtje via de contactpagina.

Daan Gommans