Instagram adverteren

Instagram is een populaire app waarop gebruikers foto’s kunnen plaatsen. Het bedrijf bestaat pas sinds 2010, maar heeft een enorme groei doorgemaakt in het aantal gebruikers. Sinds 2012 is Facebook de eigenaar geworden van Instagram.

Instagram behoort samen met Facebook en YouTube tot de grootste social media kanalen van Nederland. Wist je dat Instagram zelfs sneller stijgt dan Facebook? Daarnaast is de Instagrammer een enorm betrokken gebruiker. Meer dan de helft gebruikt het platform op dagelijkse basis.

5,6 miljoen
gebruikers in Nederland
3,4 miljoen
is dagelijks actief
15-19 jaar
is de grootste leeftijdsgroep

Leeftijd Instagram gebruikers

De grootste leeftijdsgroep die de app gebruikt is tussen de 15 en 19 jaar. Ook de 20 tot 39 jarigen hebben een grote doelgroepomvang. En vergis je niet.. zelfs onder de leeftijdsgroep 40 tot 64 jaar zitten aardig wat gebruikers. Maar wil je écht een groot bereik onder de oudere doelgroep? Zij bevinden zich meer op YouTube en Facebook.

Adverteren op Instagram

Wil je een jongere doelgroep bereiken, dan is Instagram een perfect medium. Wil je mensen bereiken die interesse hebben in voetbal of mensen die binnenkort jarig zijn? De targetingmogelijkheden zijn eindeloos! Adverteren op Instagram verloopt via het advertentieaccount van Facebook. Dit betekent dat je ook dezelfde targeting mogelijkheden kunt gebruiken als bij Facebook adverteren. Op deze manier kan je advertenties tonen aan een specifieke doelgroep. Omdat Instagram gericht is op beeld, is het de ideale tool voor de branding van je bedrijf of voor het promoten van je producten.

Wanneer je een nieuwe foto plaatst op Instagram is het niet mogelijk om hierbij een link te plaatsen, je moet altijd verwijzen naar je profiel (bio) en daar de link in plaatsen. Onhandig nietwaar? Door te adverteren op Instagram is dit probleem opgelost! Bij een advertentie wordt namelijk een call to action getoond.

Heb jij minder dan 10.000 volgers?

Als je minder dan 10.000 volgers hebt op Instagram kun je helaas geen swipe up link plaatsen in je organische story. Goed nieuws, want via betaalde advertenties is dit wel gewoon mogelijk!

Instagram stories advertentievoorbeeld
Insta stories advertentievoorbeeld

Voordelen van adverteren op Instagram:

  • Visueel beeldvullende advertenties
  • Groot bereik, ook in Nederland
  • Gericht op mobiel
  • Talloze targetingmogelijkheden

Heb jij al een Instagram bedrijfsprofiel?

Voor bedrijven is het mogelijk om een bedrijfsprofiel aan te maken op Instagram. Een voordeel hiervan is dat je statistieken kan inzien en is er meer informatie over je volgers beschikbaar. Lees meer over de voordelen en hoe je dit kan instellen in ons blog (Instagram bedrijfsprofiel aanmaken).

Geïnteresseerd in adverteren op Instagram?

Julia staat paraat! Ze denkt graag op creatieve wijze met je mee hoe we het beste jouw doelgroep op Instagram kunnen bereiken middels Instagram campagnes.

Vul hieronder je gegevens in

Julia Onyourline