Marketing automation

Maak je website slimmer en laat hem zelf meedenken en bijdragen aan het genereren van leads. Dat klinkt goed toch? Bij inzet van marketing automation worden namelijk verschillende geautomatiseerde systemen gebruikt om leads en prospects aan je organisatie te binden of om een product of dienst online te laten aankopen. Hiervoor wordt een customer journey opgesteld (klantreis) waar deze leads en prospects middels geautomatiseerde acties doorheen gaan. Dit wordt ook wel een funnel genoemd. Doel is om leads en prospects aan het einde van de funnel te laten converteren.

Dat gebeurt door de leads en prospects tijdens de ‘reis’ te activeren door op het juiste moment, ingegeven door verschillende triggers, bepaalde informatie te sturen. Hiervoor kunnen verschillende systemen ingezet worden, enkele bekende voorbeelden zijn:

  • ActiveCampaign
  • Sharpspring
  • Hubspot
  • Autopilot
  • Salesforce Pardot
  • Act | On
  • Eloqua
  • Marketo

Elk systeem heeft zijn eigen voordelen maar ook zijn eigen prijsstelling. Autopilot is een betaalbare tool waarmee relatief eenvoudig een aantal flows ingericht kunnen worden terwijl Hubspot en Salesforce Pardot duurdere systemen zijn qua licentie maar ook qua implementatie. Mailchimp is een platform voor e-mailings te versturen, dat systeem biedt tegenwoordig ook mogelijkheden tot automation maar die functionaliteiten zijn minder geavanceerd dan de hierboven genoemde systemen. Onyourline heeft ervaring met implementatie van ActiveCampaign, Hubspot en ActiveCampaign. Voor e-mailings werken we regelmatig met Mailchimp.

Marketing Automation voor jouw bedrijf?

Daniël denkt graag met je mee! Hij kan je adviseren over welke marketing automation tool aansluit op jouw wensen.

Vul hieronder je gegevens in

Daniël Derks