Pinterest adverteren

Pinterest groeit hard in Nederland. In Nederland hebben ongeveer 3,5 miljoen mensen een Pinterest account, waarvan het grootste deel vrouw is. Sinds begin 2019 kan je ook adverteren op dit social media kanaal.

Pinterest is een social media kanaal dat gebruikt wordt om inspiratie op te doen op allerlei onderwerpen. Sinds begin 2019 is het mogelijk om als bedrijf te adverteren op dit platform. Wil je jouw doelgroep inspireren? Bekendheid creëren? Of juist directe conversies genereren? Met je eigen unieke beeld- en videomateriaal kan je gemakkelijk je doelgroep bereiken. Lees meer doelgroepopties en advertentiesoorten in ons blog over het adverteren op Pinterest.

Doelstellingen Pinterest adverteren

Binnen Pinterest adverteren zijn er 5 campagne doelstellingen beschikbaar: Merkbekendheid, videoweergaven, website verkeer, app installaties en conversies. Het is belangrijk om goed na te denken over je bedrijfsdoelstellingen en uiteindelijk je campagnedoelstelling hier op laten aansluiten.

Wat zijn de voordelen van adverteren op Pinterest?

  • Toon jouw producten of diensten aan mensen die actief op zoek zijn;
  • Je zorgt ervoor dat je doelgroep meer betrokken wordt bij jouw bedrijf door het engagement te vergroten;
  • Gericht adverteren op basis van interesses, demografische gegevens en zoekwoorden.

Geïnteresseerd in adverteren op Pinterest?

Robin weet hoe ze jouw doelgroep kan inspireren op Pinterest. Zij analyseert graag je huidige situatie en maakt daarbij een vrijblijvend plan van aanpak voor een mogelijke Pinterest campagne.

Stuur ons een bericht

Robin Moors